Perusopetuksen Kirjastopolun syksystä ja kevään ajankohtaisia

Kevät koittaa, vaikkei aina siltä näytäkään, ja tässä kouluille alustavat syksyn kirjastopolkuaikataulut ja muutama ajankohtainen asia kevääseen liittyen. Lähetämme tarkempaa tietoa vielä ennen syyslukukauden alkua. Samalla kiitämme kaikkia Kirjastopolkuun osallistuneita opettajia ja oppilaita. Olette osallistuneet hienosti polkuumme ja siellä on koettu monia mukavia hetkiä. Syksyllä jatketaan!

Kirjastopolku syksyllä

• Kirjastopolku jatkuu syksyllä tuttuun tapaan. Alustava aikataulu perusopetukselle löytyy täältä Kirjastopolkusivustolta.

Kirjaston ja koulujen yhteistyötapaaminen

• Kirjaston ja koulujen yhteistyötapaaminen pidetään pääkirjastolla ke 28.8. klo 15.15. Ilmoittautuminen viimeistään 21.8. lomakkeella. Tervetuloa kaikki opettajat ja erityisesti kirjastoyhdyshenkilöt!

Muutoksia kouluyhteistyössä

• Kirjastopolkusivuston uusi osoite on kirjasto.mikkeli.fi/kirjastopolku/ . Sekä Mikkelin seutukirjaston että Kirjastopolun sivut ovat siis muuttaneet kaupungin sivujen alle.
  • Kirjastopolun ja kouluyhteistyön yhdyshenkilönä toimii 1.5.- 27.10.2024 kirjastonhoitaja Mirkka Auvinen (mirkka auvinen at sivistys mikkeli fi, p. 040 6886 450) ja 28.10. lähtien vuorotteluvapaalta palaava Eija Nevalainen.

160 sanaa kirjastosta -kirjoituskilpailu

• Kirjaston 160 v. -juhlavuoden kunniaksi on meneillään 12.8.24 saakka kirjoituskilpailu 160 sanaa kirjastosta. Osallistu yhdessä kolmesta sarjasta: lasten sarja 0-12-vuotiaille, nuorten sarja 13-18-vuotiaille ja aikuiset. Lisätietoja kirjaston verkkosivuilla.

Syysloma on Lukuloma

• Kirja-alan yhteinen kampanja Lukuloma on jo suunnitteilla ensi syyslomaksi. Jos haluat luokkasi kanssa kirjavinkkivaihtoon toisen luokan kanssa, ilmoittaudu mukaan 31.5. mennessä. Lisätietoa Lukuloman verkkosivulla.

Kirjastolla sulkupäiviä

• Kaikki Lumme-kirjastot ovat suljettuna ma-ti 6.-7.5. kirjastojärjestelmän päivityksen vuoksi sekä helatorstaina 9.5. Lisätietoa kirjaston verkkosivulla.

Hyvää kevättä ja kesää!