160 sanaa kirjastosta -kirjoituskilpailu

Osallistu innostavaan kirjoituskilpailuun 12.4.–12.8.2024 yhdessä kolmesta sarjasta: lasten sarja 0-12-vuotiaille, nuorten sarja 13-18-vuotiaille ja aikuiset.

Kirjoita korkeintaan 160 sanaa kirjastosta ja lähetä tekstisi kirjaston sähköpostiin otsikolla ”160 sanaa kirjastosta” omalla nimelläsi. Voit myös jättää tekstisi kirjaston asiakaspalvelupisteeseen kirjekuoressa, jossa on teksti ”160 sanaa kirjastosta” ja omat yhteystietosi. Voit osallistua useammalla tekstillä, joten anna luovuutesi kukkia vapaasti! Arvioinnissa painotetaan tekstien sisältöä ja ilmaisua.

Raadin puheenjohtaja Markku Kesti, Mikkelin pääkirjaston palvelupäällikkö on ollut mukana mm. Arvid Lydecken, Topelius ja Laivakello (ex Pertsa ja Kilu) palkintojen valintaraadeissa. Lisäksi raatiin kuuluvat mikkeliläinen kirjailija ja tutkija Marja-Liisa Kakkonen, sf-aktiivi Pasi Karppanen, sekä jo eläköitynyt, pitkän uran kirjastossa tehnyt Tarja Asikainen. Raadin jäsenet tai heidän perheenjäsenensä eivät voi osallistua kilpailuun.

Parhaat tekstit palkitaan 100 euron lahjakortilla, ja lisäksi raadin harkinnan mukaan jaetaan 1–3 tekstiä 60 euron lahjakortilla. Kilpailun parhaita töitä julkaistaan yhteisessä julkaisussa. Tule mukaan ja anna äänesi kuulua kirjaston tarinassa!