Tietokoneet, skanneri, muut laitteet ja yhteydet

TYÖASEMAT

Kaikissa kirjastoissamme on työasemia asiakaskäyttöön.

Alle 16-vuotiaat voivat käyttää pääkirjastossa 1. kerroksen lastenosaston sekä 2. kerroksen musiikki-nuortenosaston työasemia. Pääkirjastossa on 14 asiakaskäytössä olevaa työasemaa.

Musiikki-nuortenosaston tilassa on lisäksi skanneri asiakaskäyttöön.

Käyttö on maksutonta, tulosteista peritään maksu. Voit tarvittaessa tallentaa tiedostoja muistitikulle. Työasemille ei voi asentaa omia ohjelmistoja. Työasemat ovat suojattuja.

TYÖASEMIEN VARAAMINEN

Työasemia ei voi varata.

LANGATON VERKKO

Langaton lähiverkkoyhteys (WLAN) on käytössä kaikissa kirjastoissamme. Saat tunnukset asiakaspalvelupisteistä. Kirjasto ei vastaa langattoman verkon käytöstä aiheutuneista ongelmista. Langattoman verkon kautta ei voi tulostaa kirjaston tulostimille.

PÄÄKIRJASTON DIGITOINTIPISTE

Pääkirjastossa voit muuttaa VHS –videonauhoja ja C-kasettien musiikkia tai puhetta digitaaliseen muotoon sekä skannata valokuvia, diakuvia ja negatiiveja. Lisätietoja digitointipisteen palveluista täältä. Jos osaat käyttää tietokonetta, osaat myös digitoida.

Digitointivaraus ja opastusvaraukset puh. 050 311 7480 tai pääkirjaston musiikkiosasto.

SKANNERI

Helpoiten voit skannata ja lähettää skannauksesi sähköpostiin 1. kerroksen palvelupisteen kopiokoneella.

Vaativampaan käyttöön löydät parempitasoiset skannerit pääkirjaston musiikki- ja nuortenosastolta sekä digitointipisteeltä.

KOPIOKONE

Kaikissa kirjastoissa on kopiointimahdollisuus. Pääkirjaston kopiokoneella 1. kerroksessa voit ottaa  mustavalkoisia ja värikopioita. Kopiokone on itsepalvelukäytössä. Maksut 1.6.2021 alkaen.

Skannaus skannaaminen