Kirjailija Petri Tamminen vierailee pääkirjastossa 13.12.

Petri Tamminen vierailee pääkirjastossa keskiviikkona 13.12. Päivätilaisuuteen klo 14 on kutsuttu kaikki ysiluokat ja lukiolaiset. Mukaan mahtuu vielä, mutta kannattaa ilmoittautua etukäteen sähköpostilla osoitteeseen mari karvonen at mikkeli fi. Iltatilaisuus klo 18 on avoin kaikille, eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Molemmat tilaisuudet ovat Mikkeli-salissa kirjaston 2. kerroksessa. Tervetuloa!

Suuren yleisön tietoisuuteen Petri Tamminen nousi Enon opetukset -romaanin Finlandia-ehdokkuudella vuodella 2006. Ja tänä  vuonna ilmestyneeseen Suomen historia -kirjaan Tamminen keräsi ihmisten tarinoita kiertämällä Suomea. Kirjailija halusi tehdä erilaisen kirjan Suomen historiasta.

Muita hyviä ominaisuuksia -teoksessaan (2010) Tamminen kuvaa ujoutta ja häpeää ja asettaa itsensä esimerkkihenkilöksi. ”Isänä en riitä, poikana en riitä, en riitä lentopalloilijana enkä remonttimiehenä, en ruoanlaittajana, en kirjallisuudentutkijana.”

Petri Tamminen on saanut Kalevi Jäntin palkinnon kirjastaan Piiloutujan maa. Tammisen tuotantoa on käännetty englanniksi, ruotsiksi, saksaksi, tanskaksi, sloveniaksi, latviaksi ja tsekiksi.