Kirjaston ja koulujen yhteistyötapaaminen – teemana yläkoulujen Kirjastopolku

Joka syksyiseen tapaan kokoonnumme Mikkeli-saliin koulu- ja kirjastoporukoiden kanssa. Nyt teemana on yläkouluissa käynnistyvä Kirjastopolku ja erityisesti 9-luokille suunniteltu tiedonhankinnan ohjaus joko tutkielman osana tai ”ilmiöprojektina”, eli osana monialaista oppimiskokonaisuutta.  Jos olet kiinnostunut liittämään tiedonhankintaosuuden  osaksi opetustasi,  saat tapaamisessa vinkkejä siihen. Olisi hienoa, jos myös koulujen kirjastoyhdyshenkilöt ja mahdollisimman moni muu koulun ja kirjaston yhteistyöstä kiinnostunut pääsisi mukaan.

Ilmoittauduthan viimeistään 21.8. verkkolomakkeella tai osoitteeseen eija nevalainen at mikkeli fi (puh. 050 311 7483)

YHTEISTYÖTAPAAMISEN OHJELMA

Aika                                         Ke 23.8.2017 klo 15.15-17.00 (kahvi klo 15 alkaen)

Paikka                                    Pääkirjaston Mikkeli-sali (Raatihuoneenkatu 6, 2. krs)

Kutsutut                                Kaikki kirjastoyhteistyöstä kiinnostuneet, erityisesti aineenopettajat ja koulujen kirjastoyhdyshenkilöt

1. Tervetuliaissanat, kirjastotoimenjohtaja Virpi Launonen & avaus / palvelupäällikkö Katja Valjakka
  2. Miten kirjasto näkyy paikallisessa opsissa, äidinkielen opettaja Karoliina Saarikoski
  3. Kirjastopolkutietoisku, informaatikko Eija Nevalainen
  4. Tiedonhankinta- ja tutkimustaitoja ilmiöprojektissa, historian ja yhteiskuntaopin lehtori Mikko Siitonen & informaatikko Eija Nevalainen
  5. Alkuun ilmiöprojektissa – pohditaan ryhmissä
  6. Kirjavinkkausta 7-luokille, kirjastonhoitaja Mari Karvonen
  7. Muita tiedotusasioita

Tervetuloa kuulolle ja keskustelemaan!

Kokouskutsu pdf-muodossa.