Celia-kirjaston palvelut lukemisesteisille suoraan koululta

Onko koulussasi oppilaita, joille painetun kirjan lukeminen on vaikeaa? Celia-kirjaston maksuttomat äänikirjat ovat yksi tehostetun ja erityisen tuen muoto niille oppilaille, joilla on jokin lukemiseste. Palvelu edellyttää rekisteröitymistä ja näitä rekisteröintejä on tehty  myös koululaisille Mikkelin seutukirjastossa.

Koulu voi rekisteröidä oppilaita Celia-asiakkaaksi suoraan itsekin. Tätä mahdollisuutta voisi tarjota erityisopettajalle tai muulle sopivalle henkilölle. Koulun tulee kuitenkin ensin liittyä Celia-kirjaston yhteisöasiakkaaksi. Liittymisen voi tehdä lomakkeella ja siitä on hyvät ohjeet Celian verkkosivulla: https://www.celia.fi/palvelut/opettajille/

Celian kokoelmista löytyy tuhansia kauno-, tieto- ja oppikirjoja, joita voi hyödyntää opetuksessa maksutta. Oppikirjoja on kaikille luokka-asteille. Äänikirjoja voi kuunnella tietokoneella tai mobiilisovelluksella.

Jos koulu ei ole vielä Celian yhteisöasiakas, liittymisen voisi tehdä jo keväällä, jolloin rekisteröinnit olisi kätevää aloittaa heti syksyllä. Liittyminen on tietysti mahdollista myöhemminkin.

Celia-kirjasto
Celia Mikkelin seutukirjaston sivulla