9-luokkalaisten tiedonhaun tietoiskujen materiaalit

Mediataitoviikolla 6.-12.2. järjestettiin muutama tiedonhaun tietoisku 9-luokkalaisille pääkirjastolla ja etänä Teamsin kautta. Tietoiskuihin osallistui tai muuten tietoa etsimässä kävi 10 luokkaa, mikä oli hieno juttu.

Tietoiskun sisältöpowerpoint löytyy tästä: Tutkielman tiedonhankinta

Se löytyy myös Kirjastopolun oppilaiden alueelta artikkelista ”Vinkkejä tutkielman tekijälle”. Sivulla on myös muita hyödyllisiä linkkejä.

Tietoiskun sisältö sopii hyvin kirjailijatutkielmien tiedonhaun tueksi kuten myös muuhun kirjallisuuslähteiden hankintaan. Siinä kerrataan tiedonhaku Lumme-verkkokirjastosta ja kerrotaan etäkäytettävistä aikakauslehdistä ja muista e-aineistoista. Tietoiskuilla tuetaan myös 9-luokan Kirjastopolun sisältöjä, joita tällä hetkellä suositellaan opiskeltavan Eväitä opiskeluun -verkkomateriaalista.

Jos tällaiset tietoiskut kiinnostaisivat, mutta et päässyt osallistumaan nyt, laita viestiä (eija nevalainen at sivistys mikkeli fi), jos kirjastolla vaikka olisi mahdollisuus toteuttaa niitä myöhemminkin esim. etäversiona.