Kirjastorinki

KIRJASTOPALVELUA KOTIIN LIIKUNTAESTEISILLE

Mikkelin Setlementti ry järjestää Kirjastorinkitoimintaa. Toiminta on tarkoitettu ikäihmisille, jotka eivät itse pääse asioimaan kirjastossa. Työntekijä hoitaa asiakkaiden kirjojen, äänikirjojen ja muiden tallenteiden lainauksen ja palautuksen toiveiden mukaisesti. Uudet asiakkaat voivat ilmoittautua numeroon 050 524 9022.

Osallistumismaksu (Mikkelin Setlementti ry:n jäsenmaksu) on 20€/vuosi.

Lainaus tapahtuu asiakkaan kirjastokortilla, jota säilytetään – ellei muuta sovita – kirjastossa.  Asiakkaan tietoi­hin lainaajarekiste­riin merkitään hä­nen avus­ta­jansa nimi ja yhteystie­dot.

Avustajan on osoitettava henkilöllisyytensä lainaustapahtuman yhteydessä.

Kirjastoringin asiakkaille lainatun aineiston laina-ajat ovat kirjas­ton kulloisenkin käytännön mu­kai­set. Avustajat huo­lehtivat aineiston palaut­tami­sesta. Lainoja voidaan uusia myös puhelimitse.

Kirjas­to ei peri Kirjastoringin asiakkaalle lainatusta ai­neis­tosta myöhäs­tymis­maksu­ja.

Asiakas korvaa kadonneen tai turmeltuneen ain­eiston kirjaston käyttösääntöjen mukaisesti.

Yhteyshenkilönä kirjastossa palvelupäällikkö Päivi-Kristiina Erola, puh. 040 353 8261.